AgriWatch

"Vi er som landmænd ekstremt synlige og fylder meget, men vi mangler kommunikation med den øvrige befolkning"

Sommerserie: Der er en afgrundsdyb forskel på opfattelsen fra forbrugerne af, hvad dansk landbrug består af, og til hvad der i virkeligheden foregår. Det mener Morten Lund Olesen, der er adm. direktør i driftsselskabet DLM. Han peger på, at teknologisk udvikling vil være den største forandring i dansk landbrug i de kommende 10 år.

Morten Lund Olesen, er adm. direktør i driftsselskabet Dansk Landbrugs Management, som driver over 5000 hektar. | Foto: DLM, Grafik: Peter Thomsen/Watch Medier

Hvordan tror du, dansk landbrug om 10 år har forandret sig i forhold til nu?

"Udvikling kan ikke stoppes. Landbruget har altid været et innovativt erhverv, hvor nysgerrigheden for at opnå nye muligheder er større end skepsissen for at møde nye barrerier. Jeg synes altid, dansk landbrug har vist en evne til at tilpasse sig og ikke mindst være omstillingsparat, når det gælder implementering af nye regler, krav og tilpasning til forbrugernes efterspørgsel.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch