AgriWatch

Frøkoncern oplever fremgang på forbrugerområde

Mens salg til byggeri- og anlægssektoren er ramt hos DLF, er der fremgang på markederne til forbrugerne.

Foto: PR-foto DLF

Frøkoncernen DLF er ramt på salget af græsfrø til særlig bygge- og anlægssektoren, men der er andre dele af forretningen, som blomstrer i coronakrisen.

Konklusionen er ifølge adm. direktør i DLF, Truels Damsgaard, at corona ikke vil have en voldsom effekt på regnskabsåret 2019/20. Det skyldes også, at salget af frø er en sæsonvare, og at forårssalget for størstedelens vedkommende allerede var booket og undervejs til kunderne, da corona ramte verden.

Det skriver Dansk Industri.

"Den del af vores forretning, der er mest udsat i krisen, vedrører salget af frø til bygge- og anlægssektoren og professsionel sport. De fleste golf- og fodboldturneringer er blevet aflyst, og derfor er efterspørgslen efter frø heller ikke så stor, og sådan vil det nok også være i den kommende tid. Til gengæld kan vi se en fremgang på forbrugerområdet, hvor der nok er nogle forbrugere, der under coronaisolationen har fået øjnene op for, at deres græsplæne trænger til lidt kærlighed," siger Truels Damsgaard til Dansk Industri.

Coronakrisen har også betydet,at koncernens 2.000 ansatte har måttet ændre arbejdsgange.

Politiske begrænsninger kan tvinge frøproduktion væk fra Danmark

Dansk planteforædling skal hindre tørketab for milliarder 

Topchef i frøkoncern om coronasituation: "Usikkerheden er dræbende" 

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch