AgriWatch

Oksekødsdivision glipper målsætning: Andel af slagtninger gik modsat

Danish Crowns oksekødsdivision havde ambition om at øge sin markedsandel, men det er gået den gale vej de seneste fem år. Under den nye strategi vil fokus være på forædling i takt med resten af koncernen.

Foto: PR

I 2016, da Danish Crown lancerede sin 2021-strategi 4WD, var det med en øget markedsandel for øje for slagterikoncernens oksekødsdivision.

Dengang lød Danish Crown Beefs andel på 65 pct, og i 2021 skulle selskabet slagte 70 pct. af danske kreaturer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Fynsk frugtkoncern fordobler resultatet

I et år hvor omsætningen i Orskov Foods er gået tilbage med hele 11 pct., har den fynske frugtkoncern formået at løfte bundlinjen tilbage på rekordniveau. Lavt prisniveau presser fortsat dansk frugtavl hårdt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch