Salget af plantedrikke voksede med 74 procent fra 2017 til 2019

Salget af plantebaserede drikke i Danmark bragede frem fra 2017 til 2019, men fremgangen er ikke længere så vild som tidligere, viser nye tal fra Nielsen.
Mejeriet Thise lancerede så sent som i april sit bud på et plantebaseret alternativ til mælk. | Foto: PR / Thise
Mejeriet Thise lancerede så sent som i april sit bud på et plantebaseret alternativ til mælk. | Foto: PR / Thise

Nye tal fra analysevirksomheden Nielsen viser ifølge Dansk Handelsblad, at salget af plantedrikke fra 2017 til 2019 herhjemme steg med 74 pct. eller 83,5 mio. kr.

Fra et meget lavt niveau er væksten i meget høj grad blevet båret af de mange Naturli Foods' lanceringer, og på trods af alle de nyankomne produkter fra blandt andet Arla, Thise og detailkædernes egne mærker, er markedet i 2020 ikke udvidet med samme hast.

Den voldsomme fremgang i de 2017-2019 er i de 32 første uger af 2020 fulgt op af en vækst på 18 pct. til 181 mio. kr. mod 153,5 mio. kr. i samme periode sidste år, mens salget målt i volumen er steget med 24 pct., skriver avisen.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Foto: Mikkel Kjær

Her er de seneste landbrugshandler

Læs også