AgriWatch

Arlas plantedrikke har snuppet markedsandel på 5-10 procent

10-12 uger efter lanceringen af Jörd-plantedrikkene har Arla op til en tiendedel af markedsandelen.

Foto: PR / Arla

Arlas plantedrikke Jörd har været at finde i supermarkedernes kølediske i de seneste måneder og ifølge Hanne Søndergaard, koncerndirektør for global marketing og innovation i Arla, er alternativerne til mælk kommet godt fra start.

På nuværende tidspunkt har de nye drikke vundet mellem 5-10 pct. af markedsandelen, skriver Landbrugsavisen.

"Vi ligger ikke helt oppe på fuld distribution endnu, men der hvor vi gør, er vi oppe på en markedsandel på 5-10 procent efter 10-12 uger. Vi vil gerne højere op, men efter tre måneder er det rigtig fint", siger Hanne Søndergaard til Landbrugsavisen.

Jörd-drikkene er på danske marked for nu, men i september forventes det, at de også er at finde i de engelske kølediske.

Det danske marked for plantebaserede drikke er på omkring 13 mio. liter om året.

AgriWatch har tidligere beskrevet, at råvarerne til plantedrikkene ikke i første omgang vil komme fra andelshaverne, men fra andre nordiske landbrug.

Hanne Søndergaard udtalte tilbage i marts, at der vil gå 12-18 måneder, før andelshavernes råvarer er at finde i Jörd-kartonerne.

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch