Arla og Danish Crown retter ind efter grøn livsstil

De ændrede kostvaner får også betydning for fødevarerkoncernernes forretningsplaner, og derfor tilpasser store spillere som Arla og Danish Crown sig så småt danskernes nye spisevaner.
Foto: Niels Ahlmann Olesen/Ritzau Scanpix
Foto: Niels Ahlmann Olesen/Ritzau Scanpix

I fredagens Berlingske bliver Arla og Danish Crown forholdt de ændrede spisevaner hos danskerne og det øget forbrugerfokus på klima og grøn omstilling.

Det får så småt virksomhederne til at rette ind efter forbrugernes ændrede vaner. Arla har udviklet en havredrik, mens Danish Crown har været på markedet med plantebaserede burgere.

Prøv AgriWatch gratis i tre uger!

"Vi holder hele tiden øje med, om der er andre veje ind i det plantebaserede, som vi skal forfølge. Det handler om at være der, hvor kunderne er.Det er ulykkeligt, hvis man kigger enøjet på CO2-udslip, for så ender vi med at drikke cola og spise chips," siger Jakob B. Knudsen, landedirektør for Arla i Danmark til Berlingske, mens Danish Crown siger til avisen omkring de plantebaserede produkter:

"Det er et produkt, som er vigtigt for vores hjemmemarked. Når supermarkederne og andre efterspørger det, skal vi kunne levere det. Men vi satser først og fremmest på at udvikle kødet, så det bliver bæredygtigt. Kød og forarbejdet kød er vores DNA," siger Finn Klostermann, landedirektør i Danish Crown.

Arla går ud med klimamælk i Sverige

Arla og Danish Crowns klimamærker er i modvind

Arla falder en plads på liste over Danmarks mest værdifulde brands 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Foto: Mikkel Kjær

Her er de seneste landbrugshandler

Læs også