AgriWatch

Danish Crown får ny kategoridirektør - skal levere vækst som led i markant strategi

Charlotte Wandorf bliver fra den 27. oktober ny kategoridirektør i Danish Crown Categories etableret som led i slagterigigantens Feeding the Future-strategi.

Foto: Pressefoto / Danish Crown

Danish Crown Categories har fået ny direktør. Det er Charlotte Wandorf, som fra den 27. oktober skal stå i spidsen for Danish Crown-enheden, der er blevet til ifm. koncernens nye strategi. Hun bliver samtidig medlem af koncernledelsen.

Det skriver slagterikoncernen i en pressemeddelelse.

Charlotte Wandorf har erfaring fra virksomheder som Kraft Foods og Colgate-Palmolive og stiftede i 2003 sin egen virksomhed Relationscore, som hun solgte ti år senere. Hun har også været adm. direktør i Leo Burnett Direct/Sales og driftsdirektør i FDM.

"Charlotte får brug for al sin energi, gode lederegenskaber og stærke kommercielle drivkraft til at hjælpe os med at indfri de høje forventninger til Danish Crown Category-teamet. Jeg glæder mig til at byde Charlotte velkommen ombord. Vi har nu et fuldt lederteam til at sikre implementering af vores Feeding the Future-strategi," siger Jais Valeur, der er koncerndirektør i Danish Crown.

Danish Crown Categories er dannet ovenpå, at slagterikoncernen tidligere i år fusionerede i flere enheder som led i sin Feeding the Future-strategi, som blev præsenteret kort før sommerferien. Her skal især Danish Crown- og Tulip-brandene styrkes markant.

Målet er at levere vækst inden for kategorier som bacon, men også øge værdiskabelsen på de grise, som Danish Crowns danske ejere leverer. Danish Crown Categories skal desuden udvikle fremtidens måltidsløsninger baseret på animalske og vegetabilske proteiner.

"Jeg er glad og ydmyg på samme tid over at slutte mig til Danish Crown-familien. Danish Crown er en af vores danske kronjuveler på den internationale scene. Imidlertid har de løbende ændringer i forbrugeradfærd med det omfattende fokus på bæredygtighed og digitalisering åbnet nye muligheder for FMCG-aktører og især for fødevareleverandører," siger Charlotte Wandorf i meddelelsen.

" For at vinde i markedet skal vi skal blot ligge få centimeter foran konkurrenterne i kampen om at imødekomme forbrugernes behov."

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch