AgriWatch

Familieforretning har introduceret ny kartoffel med færre kalorier: Forventer udsolgt inden marts

"Hvert år bliver der fremdyrket millioner af nye kartoffelsorter. Dit bud skal skille sig ud, før det kan gøre sig forhåbninger om en plads i supermarkedet," siger kartoffelproducent Christian Myllerup om sin såkaldte power potato, der er landet hos et stort supermarked. Familien bag produktet forventer udsolgt, inden februar er omme.

Kartoffel-producenten Myco har sendt en kalorielettere kartoffel på markedet. | Foto: Myco PR

I tre generationer har familien Myllerup avlet kartofler, og gennem tiden er hundredvis af nye arter nået fra jord til bord på gården i den sønderjyske landsby Thyregod.

Denne gang har en særlig kartoffel nået tredjefasen, hvis vej dertil går gennem nåleøjet til detailhandlen, og siden oktober har den ligget til salg i Salling Group-kæderne Føtex og Bilka, som har eneret på den. Kartoflen gør sig bemærket ved at indeholde 33 pct. færre kalorier og kulhydrater end en gennemsnitlig kartoffel - uden at give afkald på smag eller antallet af kostfibre og vitaminer, som man kender fra almindelige kartofler.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch