AgriWatch

Gødningskoncern er på vej med grønt gennembrud – nu skal forbrugerne lære at betale mere

Den norske gødningsgigant Yara står snart klar med et nyt grønt produkt, der har krævet massive investeringer. Med den klimavenlige gødning følger en merpris, og derfor skal koncernen nu i dialog med den resterende værdikæde.

Søren Fredslund (tv.) er blevet indsat til at danne partnerskaber mellem Yara og den resterende værdikæde. Her står han ved siden af Yaras kommercielle direktør Jens Jakob Larsen. | Foto: PR/Yara

Norske Yara står over for et kommunikativt arbejde op til en af koncernens store kommercielle gennembrud.

I 2023 er den første mindre mængde gødning baseret på vedvarende energi klar til at ramme markedet, men gennembruddet har en hage.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Forventninger til fransk høst styrtdykker

Tørken raser videre i Frankrig, og det får forventningerne til årets majshøst til at tage et stort dyk. Prognoserne over udbyttet rammer nu det laveste niveau i mindst et årti.

Bioenergien fortsætter højt tempo hos Novozymes

Det danske enzymselskab har lagt yderligere på sin division for bioenergi i andet kvartal, hvor selskabet kan fremvise en organisk vækst på knap 20 pct. Finansdirektøren forventer, at man snart indhenter niveauet før corona.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch