AgriWatch

Dansk svine-showroom i Kina skal hamstre kunder i konkurrencepræget marked

I september 2019 gik en række af danske virksomheder sammen om at oprette et showroom i Kina for at lokke nye kunder til. Og i 2020 forventer leverandør af staldsystemer Aco Funki, at showroomet for alvor begynder at bære frugt i et marked med hård konkurrence.

Fra venstre: Salgs- og marketingsdirektør, Torben T. Olesen, direktør for Aco Funkis kinesiske afdeling, Jonas Mølgaard Jensen og adm. direktør, Lene Bryde | Foto: Peter Høyer/Watch Medier

Et strategisk træk om at starte op i Kina fik en hård start for virksomheden Aco Funki, der leverer staldsystemer til svineproducenter. For da firmaet startede et selskab op i Kina i august 2018, havde afrikansk svinepest gjort, at markedet "fuldstændig døde", som virksomhedens direktør siger det.

Nu begynder investeringslysten dog at melde sig for landet, der har fået mere end halveret sin svineproduktion, og derfor forventer Aco Funki en samlet vækst på omsætningen på 20 pct. i 2020. Det kommer dog ikke let, påpeger firmaets topchef.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

To store kartoffelselskaber vil fusionere

Kartoffelmelsfabrikkerne AKM og AKS vil fusionere i et selskab for at fremtidssikre virksomhederne med optimeringer og synergi-gevinster. Forslager sendes til afstemning blandt andelshaverne i februar.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch