
Med proteinprodukter, der får svin og kyllinger til at vokse hurtigere og sundere og dertil undgå et stort forbrug af antibiotika, har den Videbæk-baserede virksomhed Agilia de seneste år haft succes med at øge sin indtjening.
Fra 2016/17 til 2017/18 øgede selskabet sin bruttofortjeneste fra 25,8 mio. kr. til 41,7 mio. Desuden steg bundlinjen fra 3,6 mio. kr. til 12,5 mio. kr., mens driftsresultatet voksede fra 4,6 mio. kr. til 16,2 mio. kr. Men på trods af den frodige udvikling vil virksomheden grundet en spisetendens flytte fokus væk fra kernemarkedet i Europa.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app