AgriWatch

Proteinleverandør flytter fokus væk fra udfordret europæisk marked

Den danske virksomhed Agilia ser bekymret på en trend, hvor flere og flere - i et udfordret europæisk marked - spiser mindre kød. Derfor sætter selskabet fokus på at styrke sin position på nye vækstmarkeder.

Foto: Niels Ahlmann Olesen/Ritzau Scanpix

Med proteinprodukter, der får svin og kyllinger til at vokse hurtigere og sundere og dertil undgå et stort forbrug af antibiotika, har den Videbæk-baserede virksomhed Agilia de seneste år haft succes med at øge sin indtjening.

Fra 2016/17 til 2017/18 øgede selskabet sin bruttofortjeneste fra 25,8 mio. kr. til 41,7 mio. Desuden steg bundlinjen fra 3,6 mio. kr. til 12,5 mio. kr., mens driftsresultatet voksede fra 4,6 mio. kr. til 16,2 mio. kr. Men på trods af den frodige udvikling vil virksomheden grundet en spisetendens flytte fokus væk fra kernemarkedet i Europa.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch