AgriWatch

Proteinleverandør flytter fokus væk fra udfordret europæisk marked

Den danske virksomhed Agilia ser bekymret på en trend, hvor flere og flere - i et udfordret europæisk marked - spiser mindre kød. Derfor sætter selskabet fokus på at styrke sin position på nye vækstmarkeder.

Foto: Niels Ahlmann Olesen/Ritzau Scanpix

Med proteinprodukter, der får svin og kyllinger til at vokse hurtigere og sundere og dertil undgå et stort forbrug af antibiotika, har den Videbæk-baserede virksomhed Agilia de seneste år haft succes med at øge sin indtjening.

Fra 2016/17 til 2017/18 øgede selskabet sin bruttofortjeneste fra 25,8 mio. kr. til 41,7 mio. Desuden steg bundlinjen fra 3,6 mio. kr. til 12,5 mio. kr., mens driftsresultatet voksede fra 4,6 mio. kr. til 16,2 mio. kr. Men på trods af den frodige udvikling vil virksomheden grundet en spisetendens flytte fokus væk fra kernemarkedet i Europa.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Første skib fra Ukraine afvist af køber

Det første skib, som forlod en ukrainsk havn fyldt med korn, er blevet afvist af sin køber på grund af lang leveringstid. Skibet flyder nu rundt og venter på en ny køber.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch