Proteinleverandør flytter fokus væk fra udfordret europæisk marked

Den danske virksomhed Agilia ser bekymret på en trend, hvor flere og flere - i et udfordret europæisk marked - spiser mindre kød. Derfor sætter selskabet fokus på at styrke sin position på nye vækstmarkeder.
Foto: Niels Ahlmann Olesen/Ritzau Scanpix
Foto: Niels Ahlmann Olesen/Ritzau Scanpix

Med proteinprodukter, der får svin og kyllinger til at vokse hurtigere og sundere og dertil undgå et stort forbrug af antibiotika, har den Videbæk-baserede virksomhed Agilia de seneste år haft succes med at øge sin indtjening.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Foto: Mikkel Kjær

    Her er de seneste landbrugshandler

    Læs også