AgriWatch

Coronakrisen skaber øget efterspørgsel på Arlas billigere produkter

Det bliver nødvendigt med varer til overkommenlige priser i en usikkerhed verden som resultat af coronakrisen. Derfor har Arla tilpasset sit sortiment, siger adm. direktør.

Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Coronakrisen har rykket på efterspørgslen, hvor billigere produkter bliver mere populære, og det har Arla taget bestik af som ved finanskrisen.

Mejerikoncernen har øget sit fokus på billigere produkter, da verden ser ind i en recession, siger adm. direktør for Arla, Peder Tuborgh, til Børsen.

"Vi er i denne situation nødt til at have flere varer til overkommelige priser, som også forbrugere i ikke mindst tredjeverdenslande har råd til. Så her har vi forceret produktudviklingen og har faktisk gang i to store projekter," siger Peder Tuborgh til mediet.

Kunsten er at lave et billigt produkt uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Omkostningerne kan skrues ned ved for eksempel at bruge andre ingredienser, billigere emballage og lave blandingsprodukter, hvor en vis andel mælk er skiftet ud med noget andet.

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch