Coronakrisen skaber øget efterspørgsel på Arlas billigere produkter

Det bliver nødvendigt med varer til overkommenlige priser i en usikkerhed verden som resultat af coronakrisen. Derfor har Arla tilpasset sit sortiment, siger adm. direktør.
Foto: Joachim Ladefoged/ERH
Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Coronakrisen har rykket på efterspørgslen, hvor billigere produkter bliver mere populære, og det har Arla taget bestik af som ved finanskrisen.

Mejerikoncernen har øget sit fokus på billigere produkter, da verden ser ind i en recession, siger adm. direktør for Arla, Peder Tuborgh, til Børsen.

"Vi er i denne situation nødt til at have flere varer til overkommelige priser, som også forbrugere i ikke mindst tredjeverdenslande har råd til. Så her har vi forceret produktudviklingen og har faktisk gang i to store projekter," siger Peder Tuborgh til mediet.

Kunsten er at lave et billigt produkt uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Omkostningerne kan skrues ned ved for eksempel at bruge andre ingredienser, billigere emballage og lave blandingsprodukter, hvor en vis andel mælk er skiftet ud med noget andet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Foto: Mikkel Kjær

Her er de seneste landbrugshandler

Læs også