AgriWatch

Arla er havnet i svensk navnestrid

En reklamefejde i Sverige har udviklet sig til en kamp om, hvad man kan kalde for mælk, og hvem der har ret til at kalde noget for mælk. Senest har Oatly gjort brug af varemærkebeskyttelse, mens Arla har søgt juridisk hjælp, skriver svensk avis.

Foto: Miriam Dalsgaard

Om det er ondt blod eller godmodigt drilleri i opmærksomhedens tjeneste, det kan være lidt svært at gennemskue, når man står på den danske side af Øresund og kigger ind på fejden mellem Arla og Oatly i Sverige.

De to parter har gennem lang tid haft et horn i siden på hinanden, og i reklamer har de to producenter hver især gjort det til en dyd inddrage modparten.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch