AgriWatch

Tysk landmand er blevet et Tiktok-fænomen

Den tyske landmand Thomas Andresen, der driver en gård i Sillerup nær den danske grænse, er blevet et fænomen på Tiktok og en række andre sociale medier.

Foto: Miriam Dalsgaard

Ud over landmænd har de færreste nok et indblik i, hvordan hverdagen ser ud på et landbrug. Men det forsøger Thomas Andresen, der driver gården Barslund med 400 malkekøer, 400 hektar jord, biogasanlæg, grise, høns og gårdbutik, at lave om på.

Det skriver Flensborg Avis.

Han er efterhånden blevet lidt at et fænomen på de sociale medier, og hans gård nær Flensborg har nu 95.000 følgere på Tiktok med samlet 1,7 mio. likes, 70.000 på Facebook og 42.000 på Instagram.

Han startede ud med at lave en Facebook-side til gården for syv år siden, og efterfølgende deltog han i en ZDF-serie om vandbøfler.

"Jeg ville vise seerne fra den serie, hvad vi går og laver på gården, når der ikke lige er et kamerahold til stede. Det viste sig så, at jeg synes, det var vildt sjovt, og så udviklede det sig videre fra Facebook til Instagram og nu fra Instagram til Tiktok," siger
Thomas Andresen til Flensborg Avis og tilføjer, at han blev inspireret af farmere fra USA, som har gjort noget lignende.

Han mener, at brugen af de sociale medier til at nå ud til forbrugerne svarer til at holde et kæmpe åbent hus.

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Job

Seneste nyt fra FødevareWatch