AgriWatch

Arla vil sælge mejerivarer for milliarder på nettet

Coronakrisen har for alvor kickstartet salget af Arlas varer på nettet, og mejerikoncernen har appetit på meget mere. Salget på nettet skal fordobles på få år, og målet er at blive førende i Europa på onlinesalg af mejerivarer.

Arla satser på at fordoble salget af mejerivarer på nettet i løbet af få år. Det fortæller koncerndirektør Peter Giørtz-Carlsen. | Foto: PR / Arla

Salget af mejerivarer på nettet er tordnet i vejret under coronakrisen. Arla Foods kaster sig nu for alvor ind i slaget med massive investeringer og en ambition om at blive nummer et i Europa på onlinesalg af mejeriprodukter.

Onlinesalget af Arlas varer har allerede fået et ekstraordinært løft i 2020, hvor mejerikoncernen fordoblede netsalget i både Storbritannien, Danmark, Sverige og Holland. På tværs af de store markeder i Europa ansætter Arla nu flere medarbejdere, som skal styrke onlinesalget yderligere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede landbrugsvirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch