FMC opretter ny stilling: Intern medarbejder bliver chef for kommercielle strategier
Det globale kemiselskab FMC har oprettet en ny stilling, som Michael Petersen Rose tiltræder 1. november.
Han bliver ny chef for udvikling og implementering af kommercielle strategier for løsninger til landbruget.
Det skriver FMC i en pressemeddelelse.
Rollen indebærer derudover at guide det nordiske team til at imødekomme og arbejde for det moderne landbrugs krav om anvendelse af nye planteværnsmetoder, lyder det i meddelsen.
FMC Nordics er en del af FMC Northern Europe som omfatter England, Irland, Benelux landene og Baltikum.
Ny rolle i milliardkoncern
Michael Petersen Rose har tidligere været ansvarlig for markedsføring og salg af plantebeskyttelses-produkter fra FMC, siden firmaet i 2015 købte det dengang danskejede Cheminova.
Han var på det tidspunkt teknisk marketingchef i Cheminova og flyttede med over til FMC.
FMC i Danmark, er tidligere kendt som sprøjtemiddelproducenten Cheminova, der i 2014 blev opkøbt af den amerikanske kemikoncern FMC Corporation for omkring 8,5 mia. kr.
Som uddannet Agronom har Michael Petersen Rose tidligere erfaring fra både salgs- og rådgivningssiden inden for dansk landbrug.
FMC omsatte i 2020 for 4,6 mia. dollar (28,5 mia. kr.) og havde et justeret driftsresultat på 1,25 mia. dollar (7,7 mia. kr.) Selskabet har omkring 6.400 ansatte.
Cheminova leverer endnu et stabilt år trods tilbagegang for insekticider
Dansk selskab satser på milliardomsætning inden 2030 med parfume til insekter