Leverandør til svineproducenter indgår samarbejde med digital platform

I processen mod en større digitalisering af sine produkter har Aco Funki indgået et samarbejde med en digital handelsplatform.
Foto: Peter Høyer/Watch Medier
Foto: Peter Høyer/Watch Medier

Større tilgængelighed og synlighed.

Det er de store bevæggrunde for Aco Funkis netop præsenterede samarbejde med den digitale handelsplatform Maykers.

De to selskaber har indgået et samarbejde, hvor staldleverandørens produkter skal sælges fra platformen, skriver Aco Funki i en pressemeddelelse.

Det er det første skridt på Aco Funkis digitale rejse, lyder det fra direktøren.

"Online handel er blevet en almindelighed hos den private forbruger, og det mener vi også bør gøre sig gældende for de professionelle landmænd. De skal have mulighed for at kunne gøre deres handel online over aftenkaffen eller i weekenden, og dermed spare både tid og penge," siger Lene Bryde, adm. direktør i Aco Funki, i meddelelsen.

Maykers blev etableret i 2020 og har på nuværende tidspunkt over 500.000 produkter på sin platform fra 150 forhandlere. Det er alt fra foder til maskindele og nu Aco Funkis staldinventar til svineproducenter.

Aco Funki, der i 2004 blev opkøbt af den tyske koncern Aco Group, havde i 2019 en omsætning på 43,6 mio. euro (325 mio. kr.) og et overskud på 537.000 euro (4 mio. kr.). I 2018 var virksomhedens omsætning 44,6 mio. euro og overskuddet på 778.000 euro.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Foto: Mikkel Kjær

Her er de seneste landbrugshandler

Læs også