Kvægselskab satser på nye markeder efter stor udvidelse

Udstyrsproducenten Calvex vil tage udvidede lagerbygninger i brug og skal til at udforske nye markeder for at vokse.
Foto: Vincent Kessler/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Vincent Kessler/Reuters/Ritzau Scanpix

Fra 800 til 4000.

Antallet af kvadratmeter til lager for udstyrsproducenten Calvex er forøget markant. Derfor vil kvægselskabet, der leverer løsninger til mælkeproducenter, benytte den store udvidelse til at nå nye markeder og dermed vækst.

Det skriver Landbrugsavisen.

"Vi går efter de lande, hvor der er stor mælkeproduktion. Men vi er også afhængige af, at verden omkring os åbner op igenog vi kan komme til at rejse normalt igen. Derfor følger vi det tæt lige i øjeblikket, hvor vi skal starte vores vækstrejse. Det kommer til at afhænge af, hvor det er praktisk muligt", siger adm. direktør i Calvex, Brian Pedersen, til Landbrugsavisen.

Han fortæller, at selskabet allerede er trådt ind med egen tilstedeværelse på det amerikanske marked.

Leverandøren af løsninger til mælkeproducenters kalve så bundlinjen dykke fra 1,6 mio. kr. til 1,0 mio. kr, mens bruttofortjensten faldt fra 12,1 mio. kr. i 2018/19 til 10,1 mio. kr. i 2019/20.

Calvex ejes af Calvex Holding, som udgøres af tre datterselskaber i form af Calvex A/S, Coloquick International og Calvexgaarden.

Også Coloquick International måtte sande tilbagegang. Her opnåede selskabet et resultat efter skat i 2019/20 på 0,8 mio. kr. mod 1,2 mio. kr. i 2018/19.

Ledelsen kaldte i beretningen året for "tilfredsstillende", men uddybede ellers ikke, hvad det har været for et år.

Selskaberne har hjemme i Skive og er ejet af Brian Pedersen og Niels Jørgen Jacobsen.

Leverandør til kalvestalde går tilbage efter tre år med fremgang 

Gods gør klar til vokseværk i mælkeproduktionen 

Svensk grovvareselskab investerer i malkerobotter 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også