AgriWatch

Mammen Mejerierne har ny målgruppe i sigte

Danmarks tredjestørste mejeri, Mammen Mejerierne, vil i fremtiden udvide paletten til at sælge andre mejeriprodukter end oste.

Mammen Mejerierne rundede i 2019 for første gang 1 mia. kr. i omstæning. En milepæl, der i høj grad har været drevet af salg af oste med den gule danbo som den helt store motor.

Men fremover vil selskabet også lave andre mejeriprodukter.

Det skriver magasinet Erhverv+ Østjylland.

"Vores målsætning er at lave andet end ost, og det er noget, som unge nye generation ved noget om," siger direktør og ejer, Lars Staunsbæk, til mediet og tilføjer senere:

"Men der er langt fra tanke til handling. Også selvom idéerne og interessen er der."

Mammen Mejeriernes omsætning steg fra 981,5 mio. kr. i 2018 til 1,1 mia. kr. i 2019. I samme periode er bundlinjen steget fra 12,3 mio. kr. til 14,8 mio. kr.

I april fortalte Lars Staunsbæk, at Mammen Mejerierne ikke har nogle forventninger til 2020.

"Jeg har nogle drømme, men det afhænger af, hvor hurtigt vi kommer tilbage på sporet. Så længe vi ikke ved det, kan man ikke sige noget som helst," sagde Lars Staunsbæk til AgriWatch og tilføjede:

"Inden det brød løs var vores forventninger, at vi ville stige igen. Hvor meget kan jeg ikke sige, men vi var på vej frem."

Mere fra AgriWatch

To store kartoffelselskaber vil fusionere

Kartoffelmelsfabrikkerne AKM og AKS vil fusionere i et selskab for at fremtidssikre virksomhederne med optimeringer og synergi-gevinster. Forslager sendes til afstemning blandt andelshaverne i februar.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch