AgriWatch

Ny kampagne skal sikre flere unge til fødevareklyngen

Under navnet Future Food forsøger 3F, Landbrug & Fødevarer, NNF, Dansk Industri, GLS-A, JA, IDA og Food Nation i et fælles initiativ at vække unges lyst til at vælge uddannelser, der retter sig mod fødevarebranchen.

Foto: Colourbox

Under mottoet "Vores verden - din uddannelse" lancerer otte organisationer i dag kampagnen Future Food, som skal få flere unge til at vælge uddannelser, der retter sig mod fødevarebranchen.

"Future Food er en kampagne, der har samlet den danske fødevarebranche i en fælles indsats for at sikre, at vi i fremtiden har de skarpeste hjerner og de dygtigste hænder til at sikre en bæredygtig fremtid og bekæmpe klimaforandringer og producere fødevarer til hele verden," er de otte partnere citeret for at sige i en fælles udsendt pressemeddelelse.

De otte organisationer er 3F, Landbrug & Fødevarer, NNF, Dansk Industri, GLS-A, JA, IDA og Food Nation.

Kampagnen kommer til at bestå af en mængde aktiviteter på sociale medier som Snapchat, Instagram, Facebook og YouTube, hedder det i meddelelsen.

Derudover følges der op med aktiviteter i både folkeskolen og gymnasiet. 

Kampagnen er støttet er Promilleafgiftsfonden i 2019 og 2020.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch)

Mere fra AgriWatch

Vækstfonden: "Vi står foran et nyt rumkapløb"

MAD FOR MILLIARDER: Timingen er oplagt til at få danske foodtech-ideer ud på et globalt marked. Grøn omstilling af landbruget og fødevareproduktionen får stigende investorfokus og Danmark skal positionere sig stærkere, lyder det fra Vækstfonden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch