Ny kampagne skal sikre flere unge til fødevareklyngen

Under navnet Future Food forsøger 3F, Landbrug & Fødevarer, NNF, Dansk Industri, GLS-A, JA, IDA og Food Nation i et fælles initiativ at vække unges lyst til at vælge uddannelser, der retter sig mod fødevarebranchen.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Under mottoet "Vores verden - din uddannelse" lancerer otte organisationer i dag kampagnen Future Food, som skal få flere unge til at vælge uddannelser, der retter sig mod fødevarebranchen.

"Future Food er en kampagne, der har samlet den danske fødevarebranche i en fælles indsats for at sikre, at vi i fremtiden har de skarpeste hjerner og de dygtigste hænder til at sikre en bæredygtig fremtid og bekæmpe klimaforandringer og producere fødevarer til hele verden," er de otte partnere citeret for at sige i en fælles udsendt pressemeddelelse.

De otte organisationer er 3F, Landbrug & Fødevarer, NNF, Dansk Industri, GLS-A, JA, IDA og Food Nation.

Kampagnen kommer til at bestå af en mængde aktiviteter på sociale medier som Snapchat, Instagram, Facebook og YouTube, hedder det i meddelelsen.

Derudover følges der op med aktiviteter i både folkeskolen og gymnasiet. 

Kampagnen er støttet er Promilleafgiftsfonden i 2019 og 2020.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Foto: Mikkel Kjær

Her er de seneste landbrugshandler

Læs også