Mellemøsten får meget mere smag for dansk økologi

De danske økologiske fødevarer får mere fat på markedet i Mellemøsten, hvor købekraften er høj og der er stigende fokus på sundhed. Arla ser oplagt potentiale for detailsalget. Langvarig dansk satsning begynder at give pote, lyder det fra Økologisk Landsforening.
Simon Stevens, koncerndirektør i Arla International med ansvar for markederne udenfor Europa. | Foto: PR
Simon Stevens, koncerndirektør i Arla International med ansvar for markederne udenfor Europa. | Foto: PR

De købestærke forbrugere i Mellemøsten begynder at få øjnene op for økologiske fødevarer og det kan blive en gevinst for de danske producenter.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Photo: Mikkel Kjær

    Her er de seneste landbrugshandler

    Læs også