AgriWatch

Mellemøsten får meget mere smag for dansk økologi

De danske økologiske fødevarer får mere fat på markedet i Mellemøsten, hvor købekraften er høj og der er stigende fokus på sundhed. Arla ser oplagt potentiale for detailsalget. Langvarig dansk satsning begynder at give pote, lyder det fra Økologisk Landsforening.

Simon Stevens, koncerndirektør i Arla International med ansvar for markederne udenfor Europa. | Foto: PR

De købestærke forbrugere i Mellemøsten begynder at få øjnene op for økologiske fødevarer og det kan blive en gevinst for de danske producenter.

Danmark har igennem en årrække promoveret økologiske løsninger uden at få stablet et kæmpe marked på benene, men stigende fokus på sundhed på markederne i Mellemøsten giver også medvind til øko-mad. Det mærker man blandt andet hos Arla, der ser en økologisk trend i hypermarkederne i Mellemøsten.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch