AgriWatch

Danish Crown sender salgsdirektør tilbage til England

Lars Albertsen vender retur til England efter fire år som global salgsdirektør i Danish Crown Pork.

Lars Albertsen, skifter fra stillingen som global salgsdirektør i Danish Crown. | Foto: Casper Dalhoff/Ritzau Scanpix

Som et led i Danish Crowns nye strategi 'Feeding the Future' sender andelsselskabet nu den globale salgsdirektør i Danish Crown Pork, Lars Albertsen, til England. Her skal han fra 1. oktober skal lede andelskoncernens samlede salgsindsats i Storbritannien i en nyoprettet stilling.

Det oplyser selskabet i en meddelelse.

"Med Lars Albertsen som salgsdirektør i England får vi en mand, der både har et indgående kendskab til det britiske marked og til kunderne, så for mig var der ingen tvivl om at han var den helt rigtige til opgaven," siger Jais Valeur, topchef i Danish Crown, i meddelelsen.

58-årige Lars Albertsen har siddet på posten som global salgsdirektør i Danish Crown Pork siden marts 2017. Inden da var han direktør for Danish Crown UK, og det er dermed vante omgivelser, han skal befinde sig i.

Som en del af Danish Crowns nye strategi nedlægges stillingen som global salgsdirektør i Danish Crown Pork, der altså ind til nu har været Lars Albertsens.

I stedet bliver det Kasper Lenbroch, der hidtil har stået i spidsen for Danish Crown Foods, som fremover får det globale salgsansvar for både ferske og forædlede produkter.

Skal vinde markedsandele

Danish Crown solgte i efteråret 2019 datterselskabet Tulip Ltd efter en række år med meget store underskud.

Lars Albertsen får til opgave at lede Danish Crown mod større markedsandele i det vigtige marked, hvor særligt baconsalget er stort.

"De engelske kunder har stor fokus på bæredygtighed og der har vi i Danish Crown et forspring. Samtidig har mange briter en præference for dansk bacon, som er bredt anerkendt for sin smag og kvalitet. Derfor tror jeg på, at vi kan vinde markedsandele i et meget konkurrencepræget marked, uden udelukkende at konkkurere på pris," siger Lars Albertsen, der skal bruge de kommende måneder på at lægge en ny salgsstrategi for det britiske marked med Danish Crowns ledelse.

Mere fra AgriWatch

Læs også

Trial banner

Seneste nyt

Job

Seneste nyt fra FødevareWatch