DLG beder medarbejdere arbejde hjemme

Onsdag aften skærpede myndighederne retningslinjerne i håb om at mindske udbredelsen af coronasmitte.
Tidligere på dagen har andelsselskabet DLG taget konsekvensen af situationen.
"Vi bakker naturligvis fuldt op om myndighedernes tiltag, for vi mener, at det er vigtigt at tage samfundsansvar i den nuværende situation. Vi besluttede derfor allerede onsdag formiddag at bede de medarbejdere, der har mulighed for det, om at arbejde hjemmefra," skriver DLG's pressechef Mette Sehested i en mail.
Onsdag eftermiddag kommunikerede andelsselskabet på de sociale medier, at den havde sat gang i fem tiltag for at hindre smitte af coronavirus i virksomheden.
"Vi har som landbrugsselskab et ansvar for at sikre, at alle vores kunder får leveret de varer, de har brug for, så vi kan opretholde produktionen i landbruget. Derfor har vi iværksat en række tiltag, som skal være med til at minimere risikoen for smittespredning og samtidig sikre driften. Vi mener, at det er sund fornuft, og vi håber, at vores kunder vil bakke op om det," lød det blandt andet.
Tiltagene handler om, at selskabets sælgere midlertidigt stopper kundebesøg, men er tilgængelige på telefon.
Selskabet opfordrer kunder til at bruge virksomhedens kundeportal.
DLG's chauffører skal holde behørig afstand på opgaver og undgå kontakt med kolleger, kunder og medarbejdere.
Hverken kontorer, fabrikker og driftssteder modtager besøg uden forudgående telefonisk aftale. Det gælder ikke ved afhentning af lagerførte varer.
Land & Fritid-butikkerne er åbne, men DLG henstiller til, at alle kunder følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger om hensigtsmæssig adfærd i det offentlige rum.