
Andelsselskabet Naturmælk har i det seneste år optaget syv nye andelshavere. Men markedet for mejeriprodukter har ikke udviklet sig væsentligt i årets løb og giver derfor ikke muligheder for at kompensere for de stadig stigende omkostninger, forklarer selskabet.
"Der skal være penge til væksten, og her er vi ikke landet, hvor vi gerne ville i år, for vi ville gerne have betalt en bedre pris til vores landmænd, selvom vi ligger nogenlunde på markedsniveau. Vi mener, at det som vi kræver af vores landmænd, det beretter til en bedre pris, og derfor kigger vi nu også på, hvordan vi kan gøre det bedre i det kommende år," siger Naturmælks adm. direktør, Leif Friis Jørgensen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app