Danish Crown drømmer om Kina som nyt hjemmemarked

En rekordhøj eksport til Kina var med til at løfte årsregnskabet fra Danish Crown, og topchef Jais Valeur drømmer om at gøre landet til selskabets femte hjemmemarked. Der ligger dog ikke en klar plan i skuffen, siger han.
Foto: Tobias Nicolai/Ritzau Scanpix
Foto: Tobias Nicolai/Ritzau Scanpix

Med afrikansk svinepest som afsæt har slagterikoncernen Danish Crown skruet markant op for omsætningen i Kina. Og i fremtiden kan det kinesiske marked blive et hjemmemarked på linje med Danmark, Sverige, Polen og England.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Photo: Mikkel Kjær

    Her er de seneste landbrugshandler

    Læs også