AgriWatch

Danish Crown drømmer om Kina som nyt hjemmemarked

En rekordhøj eksport til Kina var med til at løfte årsregnskabet fra Danish Crown, og topchef Jais Valeur drømmer om at gøre landet til selskabets femte hjemmemarked. Der ligger dog ikke en klar plan i skuffen, siger han.

Foto: Tobias Nicolai/Ritzau Scanpix

Med afrikansk svinepest som afsæt har slagterikoncernen Danish Crown skruet markant op for omsætningen i Kina. Og i fremtiden kan det kinesiske marked blive et hjemmemarked på linje med Danmark, Sverige, Polen og England.

Det skriver FødevareWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Når hun savner forandring i verden, skaber hun den selv

Portræt: Marie-Louise Boisen Lendal er træt af unge, der brokker sig over klimakrisen, men som ikke tager handling. Selv stiftede hun tænketanken Frej, da hun mente, den manglede. Under sin barsel har hun startet en mødregruppe med fokus på karriere frem for babystrik.

Gartner forventer bedre tilstande til foråret

Fynske Alfred Pedersen & Søn forventer, at de 30 afskedigede medarbejdere og mere normale el- og gaspriser vender tilbage til foråret. Prisen på tomater vil dog stige: "Detailhandlen virker mere nervøs, end vi gør," siger direktøren.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch