
Som led i sin Good Growth 2020-strategi har Arla en målsætning om at øge værdien af den indvejede mælk og dermed også antallet af kroner, som flyder tilbage til de omkring 12.000 andelshavere. I forsøget på at komme i mål med den ambition har mejerikoncernen i de seneste år sat streger over aftaler, der går i retning af private label og levering af kontraktmælk for i stedet at bruge mælken i produktionen af egne brandede produkter.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra AgriWatch
Kåre Flye Andersen overtog familiens mindre landbrug og renteswap
DEN NÆSTE GENERATION: Kåre Flye Andersen udlever sin drøm om at drive familiegården videre som et mindre, økologisk landbrug. Han har ingen ambitioner om, at det skal være større, for han har frihed og tid. Skulle han overtage gården i dag, havde han dog taget andre valg. For med gården kom en renteswap, der har tag om hans økonomi flere år endnu.