AgriWatch

Stor vækst i salget af brandede produkter får ikke Arla til at ændre målsætning

Salget af de strategisk brandede produkter gik markant frem for Arla i årets første seks måneder. Men på trods af en vækst, der overstiger det langsigtede mål, skal der ikke ændres ved målsætningen, siger koncerntopchef.

Arla nærmer sig milliardbundlinje i første halvår af 2019. | Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Som led i sin Good Growth 2020-strategi har Arla en målsætning om at øge værdien af den indvejede mælk og dermed også antallet af kroner, som flyder tilbage til de omkring 12.000 andelshavere. I forsøget på at komme i mål med den ambition har mejerikoncernen i de seneste år sat streger over aftaler, der går i retning af private label og levering af kontraktmælk for i stedet at bruge mælken i produktionen af egne brandede produkter.

Modtag AgriWatchs nyhedsbrev gratis i tre uger!

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

To store kartoffelselskaber vil fusionere

Kartoffelmelsfabrikkerne AKM og AKS vil fusionere i et selskab for at fremtidssikre virksomhederne med optimeringer og synergi-gevinster. Forslager sendes til afstemning blandt andelshaverne i februar.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch