Stor vækst i salget af brandede produkter får ikke Arla til at ændre målsætning
![Arla nærmer sig milliardbundlinje i første halvår af 2019. | Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11582910.ece/ALTERNATES/schema-16_9/PEDER%2520TUBORGH.jpg)
Som led i sin Good Growth 2020-strategi har Arla en målsætning om at øge værdien af den indvejede mælk og dermed også antallet af kroner, som flyder tilbage til de omkring 12.000 andelshavere. I forsøget på at komme i mål med den ambition har mejerikoncernen i de seneste år sat streger over aftaler, der går i retning af private label og levering af kontraktmælk for i stedet at bruge mælken i produktionen af egne brandede produkter.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Arla hæver forventninger til spareprogram
For abonnenter
Valutasmæk for milliarder presser Arlas konkurrenceevne
For abonnenter