Stor vækst i salget af brandede produkter får ikke Arla til at ændre målsætning

Salget af de strategisk brandede produkter gik markant frem for Arla i årets første seks måneder. Men på trods af en vækst, der overstiger det langsigtede mål, skal der ikke ændres ved målsætningen, siger koncerntopchef.
Arla nærmer sig milliardbundlinje i første halvår af 2019. | Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Arla nærmer sig milliardbundlinje i første halvår af 2019. | Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
AF JØRGEN RUDBECK

Som led i sin Good Growth 2020-strategi har Arla en målsætning om at øge værdien af den indvejede mælk og dermed også antallet af kroner, som flyder tilbage til de omkring 12.000 andelshavere. I forsøget på at komme i mål med den ambition har mejerikoncernen i de seneste år sat streger over aftaler, der går i retning af private label og levering af kontraktmælk for i stedet at bruge mælken i produktionen af egne brandede produkter.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Foto: Mikkel Kjær

    Her er de seneste landbrugshandler

    Læs også