AgriWatch

Arla-chef forudser yderligere fart på lukrativ Starbucks-forretning

Salget af produkter med et Starbucks-logo på bliver ved med at være en mere end profitabel forretning for Arla, da forbrugerne efterspørger den ”lille luksus”, fortæller dansk chef.

Foto: Arla PR-foto

De næste 17 år kan Arla sælge Starbucks-kaffe produkter i Europa, Mellemøsten og Asien. Siden samarbejdet startede i 2010 er salget kun gået fremad, og på trods af en lille opbremsning i 2021, så ser vækstraterne ud til at fortsætte. Det skriver Børsen.

”Der er absolut ingen grund til, at det skal stoppe. Jeg kan selvfølgelig ikke give garantier, men jeg kan let se, at vi kan holde 20 pct. gennemsnitlig årlig vækst i hvert fald de kommende ti år,” siger Christian Fischer, der er chef for de mælkebaserede brands i Arla.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

EU-lande langer ud efter storstilet pesticidplan

Ti EU-lande er gået på barrikaderne i kritik af køreplanen for EU’s halvering i brugen af kemiske pesticider inden 2030. Fra sidelinjen bakker Danmark også op om kritikken. ”Vi er nødt til at finde et balanceret kompromis,” sagde Rasmus Prehn (S).

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch