Kød og mælk promoveres fire gange så meget som plantemad
Nye tal viser, at der sendes markant flere penge fra landbrugets afgiftsfonde til at fremme animalske fødevarer, hvis man sammenligner med plantebaserede fødevarer. Problematisk, mener Klimarådet.
![Foto: PR / Planteslagterne](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14346102.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7mh3t0amqi9ne3xfee9.jpg)
I alt bruges der fire gange så mange penge på reklamer, der promoverer animalske produkter som kød og mælk i forhold til plantebaserede fødevarer.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Tænketank kræver mere politisk tempo på plantefronten
For abonnenter