Bæredygtigt Landbrug køber konkursramte Farmbrella
Interesseorganisationen Bæredygtigt Landbrug har købt aktiviteterne i konkursboet efter netværksplatformen Farmbrella.
Bæredygtigt Landbrug overtager goodwill og navnet Farmbrella, logo, domænenavnet og hjemmesiden af samme navn, netværksaktiviteterne, bestyrelsesuddannelsen, kundedatabasen og software, skriver organisationen i en pressemeddelelse.
”Bæredygtigt Landbrug ser Farmbrella og tankerne omkring konceptet, som en spændende mulighed for at videreudvikle og udbrede vores nuværende faglige arbejde. Vi ønsker at udvikle og at drive en del af de levedygtige aktiviteter videre, ligesom vi vil markedsføre nye produkter og ydelser under det kendte navn. Det gælder specielt den digitale netværksplatform, da netop digitalisering er vejen frem i landbrugets fokus på at udvikle mere bæredygtigt. I Bæredygtigt Landbrug har vi viden og knowhow til at fremtidsudvikle her”, udtaler direktør Kim Koch, Bæredygtigt Landbrug.
Farmbrella var en netværksplatform for landbruget, der blandt andet ville matche bestyrelsesmedlemmer med landbrugsvirksomheder. Virksomheden havde store ambitioner og sigtede mod et salg eller en børsnotering med en værdiansættelse på en halv mia. kr. inden 2030.
”Dette køb er en mulighed, for at agere på nye måder med endnu en kanal med netværk i og uden for landbrugssektoren. Det er en digital kanal, hvor der kan skabes dialog og samarbejde både internt med medlemmer, men også med aktører i finansverden og i industrien”, udtaler næstformand Niels Hauge Mikkelsen, Bæredygtigt Landbrug.
Under en kapitalrejsningsrunde i september valgte daværende bestyrelsesformand Kurt Skovsted Kirkebæk og medstifter og adm. direktør Christina Yding Elgaard at trække sig.
Farmbrella forsøgte at drive selskabet videre, men indgik 16. november en egenbegæring om konkurs.
Relaterede artikler
Kurator i landbrugsplatform går efter salg
For abonnenter
Farmbrella er gået konkurs
For abonnenter