Den danske netværksvirksomhed Farmbrella har vind i sejlene, og nu stiler selskabet efter en børsnotering.
Det fremgår af en pressemeddelelse fra selskabet, hvor der gøres status for det seneste år, der blandt andet indebar to investeringsrunder.
”Det er vigtigt for Farmbrella Group, at der kommer ny kapital og nye kompetencer med om bord. Vi har fra starten været super-ambitiøse omkring netværket, og vi arbejder hen imod en børsnotering. Det kræver, vi har profiler med, som ved, hvordan vi kan accelerere vækstrejsen,” udtaler formand Jens Stenbæk.
AgriWatch har efterfølgende adspurgt, hvilken børs der er tale om, og hvornår de forventer, at en børsnotering vil ske, men dette er der endnu ikke truffet en beslutning om, oplyser selskabets adm. direktør Christina Yding Hahn Elgaard i en mail til AgriWatch.
Landbrugsplatform starter tredje investorrunde: ”Derefter er det fonde”
I december 2021 lukkede Farmbrella sin anden investorrunde, hvor Danban Co-Investment Fond købte sig til et ejerskab på mellem 5 og 10 pct. af virksomheden.
Selskabet har nu mere end 1000 profiler på sin netværksplatform, og ambitionen er at fordoble dette antal det kommende år.
Selskabet blev etableret i juni 2020 og har omkring 10 ansatte. Firmaets første og hidtil eneste regnskab er fra 2020, hvor selskabet have en bruttofortjeneste på -0,2 mio. kr. og et underskud på bundlinjen på 0,5 mio. kr.