Trods forbrugerdrop poster Arla rekordmange penge i økologi

Det er ikke manglende markedsføring, der har fået forbrugerne til at droppe økologiske mejeriprodukter, mener direktør i Arla Foods Peder Tuborgh. 
Peder Tuborgh er direktør i Arla Foods. | Foto: Joachim Ladefoged
Peder Tuborgh er direktør i Arla Foods. | Foto: Joachim Ladefoged

At salget af økologiske varer - særligt mælk - er droppet den senere tid, har intet at gøre med svigtende markedsføring, lyder det fra direktør i Arla Foods Peder Tuborgh til Landbrugsavisen.

”Arla har aldrig brugt så mange penge på markedsføring af økologien i Danmark og Sverige, som vi gør lige nu. Det er ikke markedsføring, det handler om,” siger han til mediet.

Koncernen er ellers af folketingspolitikere blevet kritiseret for ikke at gøre nok for at markedsføre økologiske produkter. 

AgriWatch kunne for nylig fortælle, at Arla Foods i øjeblikket har et så stort overskud af økologisk mælk, så kun mellem 50 og 60 pct. udnyttes til det tiltænkte formål. Det medførte, at andelsselskabet gjorde det lettere og hurtigere for økologer at lægge tilbage til konventionel produktion, hvis de måtte ønske det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Det nye partnerskab i Vendsysel vil håndtere 800.000 tons biomasse om året. | Foto: Christian Falck Wolff

Nyt biogas-samarbejde søger om udvidelse

For abonnenter

Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Foto: Mikkel Kjær

Her er de seneste landbrugshandler

Læs også