AgriWatch

Danish Crown vil nå stor tocifret millionomsætning med nyt plantesats

Allerede i år er det forventningen, at Danish Crown med en ny plantelancering kan nå en stor tocifret millionomsætning, og om fem år skal salget udgøre 20 pct. Råvarerne skal ideelt set komme fra ejerne, hvis det praktisk er muligt, siger topchef Jais Valeur.

Danish Crown-topchef er nu for første gang klar med et egentlig sats i den plantebaserede genre, når brandet Den Grønne Slagter i denne måned udruller ny serie af produkter. | Foto: Brian Karmark/ERH

Danish Crown er nu klar med sin første egentlige satsning på det plantebaserede proteinmarked.

I denne måned lancerer slagterikoncernen, der årligt omsætter for omkring 58 mia. kr. i den traditionelle kødportefølje, en produktserie under brandet Den Grønne Slagter, og lanceringen skal være startskud på Danish Crowns arbejde med alternative proteiner.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch