Virksomheder pålægges i højere grad et politisk ansvar på eksportmarkeder
Selskabers politiske stillingstagen eller mangel på samme er blevet et tilbagevendende tema, og virksomheder bør vænne sig til, at forretning og politik ikke længere kan adskilles, siger professorer.
![Foto: AFP/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/15319003/yc0fq3/ALTERNATES/schema-16_9/20230313-113235-3-5000x3333ma.jpg)
Hvor virksomheder i højere grad før kunne koncentrere sig om drift uden at skulle forholde sig til politiske aspekter, fylder det politiske i dag i en sådan grad, at man som virksomhed ikke kan bevæge sig ind på politisk betændte markeder uden også at gøre sig selv sårbar over for kritik.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.