Brancheorganisation om nyt højdekrav: Symbolpolitik når det er værst

Højdekravet fra regeringen vil betyde flere biler på vejene og dermed større udledning af CO2, mener ITD. 
De nye højdekrav for transport af grise træder i kraft fra 1. april. 2031. | Foto: Carsten Andreasen
De nye højdekrav for transport af grise træder i kraft fra 1. april. 2031. | Foto: Carsten Andreasen

De eneste vindere i regeringens bekendtgørelse om højdekrav på grisetransport er politikerne selv. Sådan lyder det fra adm. direktøren i brancheorganisationen for transport, ITD, Stefan K. Schou.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Det nye partnerskab i Vendsysel vil håndtere 800.000 tons biomasse om året. | Foto: Christian Falck Wolff

    Nyt biogas-samarbejde søger om udvidelse

    For abonnenter

    Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Foto: Mikkel Kjær

    Her er de seneste landbrugshandler

    Læs også