
Fart på feltet, men Danmark ligger langt bagude. I en dugfrisk undersøgelse af det europæiske salg af plantebaserede fødevarer i 11 udvalgte lande fra projektet Smart Protein præsenteres der voldsomme vækstrater og overraskende udviklinger.
Tyskland fører an i hele Europa med en 2020-vækst på 53 pct. til en samlet salgsværdi på 993 mio. euro, mens salget af plantemad i Storbritannien er vokset med 39 pct. i 2020 til 750 mio. euro. Danmark ligger næstsidst af de 11 lande med en salgsvolumen på 30 mio. euro i 2020, og salget voksede blot 5 pct.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app