AgriWatch

Detailaktører stopper salg af hurtigtvoksende kyllinger: "Dominobrikkerne begynder at falde"

Aktører inden for resturantions-, hotel- og detailbranchen har trukket udskældt industrikylling ud af deres sortiment. "Nu begynder dominobrikkerne omsider at falde," lyder det fra kommunikationschef hos Anima.

Foto: Finn Frandsen / Ritzau Scanpix

Det er ikke mere end et par dage siden, at Espresso House meldte ud, at kaffekæden var færdig med at bruge den udskældte industrikylling Ross 308 i sin mad. Mandag aften gik Lidl ud og meddelte, at også den tyske detailkæde har sagt farvel til den hurtigtvoksende kylling i de danske kæder, og nu følger Scandic Hotels Danmark. Også Q8 og Letz Sushi er blandt fødevareaktørerne, der ikke bruger Ross 308-kyllingen.

Kan udskældt kylling blive de næste buræg? Kæde dropper salget

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Tidligere topchef forlader Ticans bestyrelse

Tican er blevet et bestyrelsesmedlem fattigere, efter Ove Thejls har forladt sin post. Aftrædelsen sker, mens slagteriet er under heftig kritik for sin restbetaling. (opdateret med kommentar fra Ove Thejls)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch