AgriWatch

Detailaktører stopper salg af hurtigtvoksende kyllinger: "Dominobrikkerne begynder at falde"

Aktører inden for resturantions-, hotel- og detailbranchen har trukket udskældt industrikylling ud af deres sortiment. "Nu begynder dominobrikkerne omsider at falde," lyder det fra kommunikationschef hos Anima.

Foto: Finn Frandsen / Ritzau Scanpix

Det er ikke mere end et par dage siden, at Espresso House meldte ud, at kaffekæden var færdig med at bruge den udskældte industrikylling Ross 308 i sin mad. Mandag aften gik Lidl ud og meddelte, at også den tyske detailkæde har sagt farvel til den hurtigtvoksende kylling i de danske kæder, og nu følger Scandic Hotels Danmark. Også Q8 og Letz Sushi er blandt fødevareaktørerne, der ikke bruger Ross 308-kyllingen.

Kan udskældt kylling blive de næste buræg? Kæde dropper salget

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch