Coop forventer markant stigning i salg af mælkealternativer
Forbrugerne handler mindre klimaskadeligt end før.
Det melder TV2, der på baggrund af blandt andet en snak med Coops kommunikationsdirektør, Lars Aarup, skriver om tegn på positive forandringer på salget af en række forskellige varer, herunder plantedrikke.
Salget af plantedrikke er steget markant hos Coop, hvor salget af mælk til gengæld daler, fortæller Coops Lars Aarup til TV2:
”Vi forventer, at salget af plantedrikke stiger 19 til 20 procent i år sammenlignet med forrige år.”
Samme mindre klimaskadelige tendens melder Lars Aarup også om på kødprodukterne. Salget af kød toppede i 2015 og er siden overordnet dalet, og samtidig er der sket en forskydning fra okse- og svinekød til kyllingekød, siger han uden at sætte konkrete tal på.
(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)
Relaterede artikler
Planteformand ønsker opgør med mejerivenlig EU-lov
For abonnenter
Glasset halvt tomt: Forbrugerne vælger drikkemælk fra
For abonnenter