Coop forventer markant stigning i salg af mælkealternativer

Forbrugerne tager mindre konventionel mælk og mere plantebaseret mælk ned fra Coops hylder, og den tendens vil fortsætte, melder koncernens kommunikationsdirektør.
”Vi forventer, at salget af plantedrikke stiger 19 til 20 procent i år sammenlignet med forrige år,” udtaler Coops Kommunikationschef, Lars Aarup, til TV2. | Foto: Oliver Berg/picture-alliance/dpa/AP Images
”Vi forventer, at salget af plantedrikke stiger 19 til 20 procent i år sammenlignet med forrige år,” udtaler Coops Kommunikationschef, Lars Aarup, til TV2. | Foto: Oliver Berg/picture-alliance/dpa/AP Images

Forbrugerne handler mindre klimaskadeligt end før.

Det melder TV2, der på baggrund af blandt andet en snak med Coops kommunikationsdirektør, Lars Aarup, skriver om tegn på positive forandringer på salget af en række forskellige varer, herunder plantedrikke.

Salget af plantedrikke er steget markant hos Coop, hvor salget af mælk til gengæld daler, fortæller Coops Lars Aarup til TV2:

”Vi forventer, at salget af plantedrikke stiger 19 til 20 procent i år sammenlignet med forrige år.”

Samme mindre klimaskadelige tendens melder Lars Aarup også om på kødprodukterne. Salget af kød toppede i 2015 og er siden overordnet dalet, og samtidig er der sket en forskydning fra okse- og svinekød til kyllingekød, siger han uden at sætte konkrete tal på.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Det nye partnerskab i Vendsysel vil håndtere 800.000 tons biomasse om året. | Foto: Christian Falck Wolff

Nyt biogas-samarbejde søger om udvidelse

For abonnenter

Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Foto: Mikkel Kjær

Her er de seneste landbrugshandler

Læs også