Kyllingekoncern går i kødet på oksekød med ny klimakampagne
Danskerne tror, at klimaaftrykket fra kylling er omkring fem gange højere, end tilfældet er, viser en undersøgelse fra HKScan. ”Faktisk ligger klimaaftrykket på hakket kylling meget tættere på plantefars end på det høje klimaaftryk fra hakket oksekød,” siger landedirektør.
![Foto: Joachim Adrian/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13706105.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7jkpt3p7zztqnywe7v9.jpg)
97 pct. af danskerne tror, at klimaaftrykket fra kyllingekød er højere, end det reelt er, viser en undersøgelse. Det vil HKScan og brandet Rose Kylling nu forsøge at lave om på.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Ny klimadatabase sætter tal på fødevarers CO2-aftryk
For abonnenter