AgriWatch

Tysk dagligvarekoncern støtter landmænd med 50 millioner euro

Den tyske koncern Schwarz, der råder over mærker som Lidl og Kaufland, vil i løbet af 2021 støtte landmænd med millioner via et dyrevelfærdsprojekt.

Foto: Carsten Andreasen/Ritzau Scanpix

Koncernen bag dagligvarekæderne Lidl og Kaufland vil støtte tyske landmænd med et stort millionbeløb, der primært er henvendt pressede svineproducenter.

50 mio. euro fra koncernen Schwarz bliver givet til det såkaldte ITW-initiativ, der skal fremme dyrevelfærd i landbruget. Dermed skal pengene fordeles mellem over 6600 landmænd i Tyskland.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch