Arla øgede industrisalg: Klart at vi bruger den fleksibilitet vi har
En større del af Arlas mælk blev solgt til industriformål i 2023, hvor mærkevarerne var under pres og industripriserne gode. Topchef afviser at smide alle kort i én bunke.
Mejerikoncernen Arla Foods har afsat mere end en fjerdedel af sine mælkemængder på de industrielle markeder som mælkepulver eller industrivarer i 2023. Andelen af mælk solgt på denne måde steg fra 23,6 pct. af den samlede mælkemængde i 2022 til 27,4 pct. i 2023.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Arla-topchef tror på fortsat optur for mejerisektoren
For abonnenter
Ostesalg hjælper Arlas vækstmotor i Mellemøsten
For abonnenter