Salget af Unika-oste vokser støt for Arla

Der er høje vækstrater på specialostene fra mejerigiganten, som sidste år voksede med en tredjedel. Trecifret millionomsætning er i sigte. 
Foto: Niels Hougaard
Foto: Niels Hougaard

Fortsætter Unika-ostene med at sælge som varmt brød, så kan ostene inden længe være en trecifret millionomsætning for Arla. 

Det fortæller Sofie Biltoft Riis til Børsen

”Vi har fået en position og nået et volumen, hvor jeg bestemt forventer, at vi kan vokse endnu mere og begynde at få sorte tal på bundlinjen. Jeg havde selv tanken, inden jeg startede i mit nye job, at det sikkert var svært at drive et premium-brand i disse tider,” siger hun til avisen. 

Salget voksede i 2022 til 67 mio. kr., fortæller hun. Det er en tredjedel mere end foregående år. Hun fortæller blandt andet at succesen kommer ved, at Unika-ostene er bredt mere ud i landet, og har fanget en bredere målgruppe. 

Denne artikel er bragt af AgriWatchs søstermedie FødevareWatch.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også