Forbrugerne reagerer prompte på dyrere mejeriprodukter

Arla mærker forbrugerne jagte billigere alternativer og discountprodukter. Mejerikoncernens modtræk er at holde godt fast i specielt europæiske markedspositioner og jagte vækstmuligheder internationalt.
Foto: PR / Arla
Foto: PR / Arla

Inflation, prispres og bekymringer. I kølvandet på mejerikoncernen Arla Foods’ halvårsregnskab er fokus rettet mod et marked, hvor forbrugerne kigger efter billigere varer, og foodservicemarkedet går samme vej.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Det nye partnerskab i Vendsysel vil håndtere 800.000 tons biomasse om året. | Foto: Christian Falck Wolff

    Nyt biogas-samarbejde søger om udvidelse

    For abonnenter

    Listen med landbrugshandler over fem millioner leveres dagligt via Resights. | Foto: Mikkel Kjær

    Her er de seneste landbrugshandler

    Læs også