AgriWatch

Arla og Danish Crown på jagt: Vil levere meget mere mad til restauranter, kantiner og grillbarer

Mejerikoncernen Arla forudser, at salget til foodservice - bl.a restauranter og store fastfood-kæder - vil vokse mere end til detailhandlen. Også Danish Crown skruer op for forventningerne til salget i takt med, at forbrugerne spiser mere ude og på farten.

Foto: Mads Frost/Ritzau Scanpix.

Forbrugerne spiser meget mere ude eller køber færdiglavet mad på farten. Og det marked vil de store, danske fødevareproducenter have en endnu større bid af.

Faktisk forventer mejerikoncernen Arla Foods, at salget til foodservice vil vokse hurtigere i Europa de kommende år end afsætningen til detailhandlen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Oksekødsfesten er slut: Nu falder noteringen

Efterspørgslen på oksekød har været faldende de sidste par måneder, hvilket skyldes høje priser i supermarkederne. Prisudviklingen på især hverdagsprodukter trækker Danish Crowns notering ned.

Forslag: Avlere skal have mink PCR-testet hver uge

Fødevarestyrelsen skal PCR-teste mink på alle farme i Danmark en gang om ugen. Sådan lyder forslaget fra regeringen, der dog ikke kan svare på, hvordan det skal foregå. Umuligt, lyder det fra formand.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch