AgriWatch

Efter 17 års kamp: Arla triller baglæns i Kina

Arlas salg stagnerer på store vækstmarkeder. Efter 17 års intens indsats og store investeringer jagter mejerikoncernen stadig et gennembrud i Kina.

Frem til 2021 var salget til Kina stigende – om end i et meget langsommere tempo end oprindelig forventet. Men i år er salget trillet baglæns, fortæller Arlas koncernfinansdirektør Torben Dahl Nyholm. | Foto: PR/Arla

Arlas eksport til højt prioriterede vækstmarkeder som Kina og Nigeria står i stampe.

Arla har i mange år haft særligt fokus på de to lande med 1,6 mia. indbyggere og gigantisk vækstpotentiale. Mejerikoncernen er imidlertid ikke i nærheden af at nå de strategiske eksportmål, der blev fastsat for knap 10 år siden, og i Kina triller salget ligefrem baglæns.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Statsministeren udskriver valg

Tirsdag den 1. november skal danskerne til valg, fortæller statsminister Mette Frederiksen (S) på et pressemøde onsdag.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch