Forbrugerrådet ovenpå Danish Crown-sag: Der mangler regler for klimamarkedsføring
Der har i år været to greenwashing-sager i den danske fødevarebranche, der involverede Danish Crown og Arla. De to sager får Forbrugerrådet Tænk til at efterspørge klare retningslinjer fra myndighedernes side om, hvordan fødevarevirksomheder kommunikerer om klima.

Da Danish Crown tidligere på ugen måtte trække sit mærke med "klimakontrolleret gris" tilbage, da hele den danske dagligvarebranche droppede at forhandle produkter med mærket, lå fejlen både ved Danish Crown, men også ved myndighedernes mangel på håndhævelse af klimakommunikation.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app