AgriWatch

Forbrugerrådet ovenpå Danish Crown-sag: Der mangler regler for klimamarkedsføring

Der har i år været to greenwashing-sager i den danske fødevarebranche, der involverede Danish Crown og Arla. De to sager får Forbrugerrådet Tænk til at efterspørge klare retningslinjer fra myndighedernes side om, hvordan fødevarevirksomheder kommunikerer om klima.

Foto: Finn Frandsen / Ritzau Scanpix

Da Danish Crown tidligere på ugen måtte trække sit mærke med "klimakontrolleret gris" tilbage, da hele den danske dagligvarebranche droppede at forhandle produkter med mærket, lå fejlen både ved Danish Crown, men også ved myndighedernes mangel på håndhævelse af klimakommunikation.

Det mener Forbrugerrådet Tænk.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Fynsk frugtkoncern fordobler resultatet

I et år hvor omsætningen i Orskov Foods er gået tilbage med hele 11 pct., har den fynske frugtkoncern formået at løfte bundlinjen tilbage på rekordniveau. Lavt prisniveau presser fortsat dansk frugtavl hårdt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch