Forbrugerrådet ovenpå Danish Crown-sag: Der mangler regler for klimamarkedsføring

Der har i år været to greenwashing-sager i den danske fødevarebranche, der involverede Danish Crown og Arla. De to sager får Forbrugerrådet Tænk til at efterspørge klare retningslinjer fra myndighedernes side om, hvordan fødevarevirksomheder kommunikerer om klima.
Foto: Finn Frandsen / Ritzau Scanpix
Foto: Finn Frandsen / Ritzau Scanpix

Da Danish Crown tidligere på ugen måtte trække sit mærke med "klimakontrolleret gris" tilbage, da hele den danske dagligvarebranche droppede at forhandle produkter med mærket, lå fejlen både ved Danish Crown, men også ved myndighedernes mangel på håndhævelse af klimakommunikation.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også