AgriWatch

Tyson Foods rykker ind på det plantebaserede marked i Asien

En af verdens største kødproducenter vil have andel i det plantebaserede marked i Asien med en ny produktlinje.

Foto: Danny Johnston / Ritzau Scanpix

Der er fart på det plantebaserede marked i Asien, og det vil Tyson Foods nu lukrere på med en ny produktkategori under brandet First Pride. Det skriver foodbev.com.

Den nye plantebaserede linje vil bestå af nuggets og andre kyllingerelaterede produkter, som er lavet på bambusfibre, soja og korn.

"Det asiatiske marked er perfekt for denne type produkter, da forbrugerne er vant til plantebaseret mad såsom tofu. Vi tror, at forbrugerne er klar til en ny type af produkter med højt proteinindhold," siger David Ervin, der er vice direktør for alternative proteiner i Tyson Foods.

Tidligere på året udvidede Tyson Foods sin plantebaserede portefølje med fire produkter i USA.

(Denne artikel er blevet bragt af AgriWatchs søstermedie FødevareWatch.)

Et af USA's største slagterier giver kødalternativ ny chance

Danish Crown-konkurrent køber plantebaseret fødevareproducent

Producent af kødalternativer opfører produktion i Østen 

Mere fra AgriWatch

Politisk flertal afsætter 850 millioner til Power-to-X

Industrien bifalder bred politisk aftale om at afsætte en lille milliard til den danske deltagelse i EU's grønne brintprojekt. Den endelige udvælgelse af projekter ventes inden for uger, hvor et projekt om grøn ammoniak er med i opløbet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch