AgriWatch

Sydbanks juletræsfirma vil have en grønnere profil

For at skille sig ud fra mængden skal juletræskæmpen Green Team Group have en grønnere profil. Det skal få potentielle køberes øjne op for det bankejede selskab.

Foto: Andreas Merrald

Juletræsselskabet Green Team Group skal have en grønnere profil for at gøre sig attraktive for potentielle købere.

Selskabet, der pt er under Sydbanks kontrol, lægger ikke skjul på, at selskabet er til salg, og derfor skal have en anden profil end skoven er juletræssælgere. Det skriver Erhverv+ Vestjylland.

"Vi skal have en grønnere profil. Væk med round up, selv om det stadig er lovligt. Og væk med kunstgødning. Vi bliver aldrig økologiske, men vi skal være mere bæredygtige," siger direktør Sune Graae Norsker til mediet.

Generelt skal Green Team Group blive bedre til at fortælle om de miljømæssige fordele, som de store arealer med grantræer giver, siger direktøren.

Green Team Group kunne for regnskabsåret 2019/20 igen vise plus på bundlinjen. Således blev årets resultatet efter skat for det seneste regnskabsår til et plus på 25,7 mio. kr., hvilket skal ses i forhold til året før, hvor man indkasserede et tab på 260,8 mio. kr.

Resultatet kom ud af en bruttofortjeneste på 93 mio. kr., mens det i regnskabsåret 2018/2019 hed et minus på 201,5 mio. kr.

I oktober 2019 kunne AgriWatch og FinansWatch fortælle, at Sydbank havde overtaget kontrollen med den dengang kriseramte Green Team Group og købt den svenske kapitalfond Adelis Equity Partners og en række mindretalsaktionærer ud.

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch