AgriWatch

Endnu en discountkæde dropper de hurtige kyllinger

Tidligere i år har kæder som Espresso House, Lidl, 7-Eleven og Scandic Hotels stoppet salget af hurtigvoksende kyllinger, og nu melder endnu en discountkæde sig på banen. Det får betydning for indkøbet af 1,6 millioner kyllinger.

Foto: Joachim Adrian/Ritzau Scanpix

Det er næppe gået nogens næse forbi, at den hurtigtvoksende kyllingerace Ross 308’s popularitet er for hastigt nedadgående.

Som det var tilfældet for buræg for et par år siden, har kæder som Espresso House, Lidl, 7-Eleven, Hallifax og Scandic Hotels i år valgt at udfase salget af kyllingeracen, som er blevet kritiseret, fordi den i løbet af sine fem ugers levetid kan tage omkring 2 kilo på til skade for dyrevelfærden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch