AgriWatch

Endnu en discountkæde dropper de hurtige kyllinger

Tidligere i år har kæder som Espresso House, Lidl, 7-Eleven og Scandic Hotels stoppet salget af hurtigvoksende kyllinger, og nu melder endnu en discountkæde sig på banen. Det får betydning for indkøbet af 1,6 millioner kyllinger.

Foto: Joachim Adrian/Ritzau Scanpix

Det er næppe gået nogens næse forbi, at den hurtigtvoksende kyllingerace Ross 308’s popularitet er for hastigt nedadgående.

Som det var tilfældet for buræg for et par år siden, har kæder som Espresso House, Lidl, 7-Eleven, Hallifax og Scandic Hotels i år valgt at udfase salget af kyllingeracen, som er blevet kritiseret, fordi den i løbet af sine fem ugers levetid kan tage omkring 2 kilo på til skade for dyrevelfærden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Gartner forventer bedre tilstande til foråret

Fynske Alfred Pedersen & Søn forventer, at de 30 afskedigede medarbejdere og mere normale el- og gaspriser vender tilbage til foråret. Prisen på tomater vil dog stige: "Detailhandlen virker mere nervøs, end vi gør," siger direktøren.

Når hun savner forandring i verden, skaber hun den selv

Portræt: Marie-Louise Boisen Lendal er træt af unge, der brokker sig over klimakrisen, men som ikke tager handling. Selv stiftede hun tænketanken Frej, da hun mente, den manglede. Under sin barsel har hun startet en mødregruppe med fokus på karriere frem for babystrik.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch