
Omsætningen i udlandet skal øges med 15-20 pct. hvert år. Det er det vækstmål, genetikfirmaet Viking Genetics har sat sig uden for kernemarkedet i Danmark, Sverige og Finland. 75 pct. af virksomhedens omsætning, der i 2018 talte 31,2 mio. euro ligger i kernemarkedet.
Viking Genetics, som sælger genetik til kvægbedrifter i 55 lande, har med målsætningen uden for kernemarkedet lagt en markedsføringsstrategi for at nå derhen. Selv om det kan virke som en selvfølge, at en virksomhed vil udvide sin kundebase og nå vækst i flere lande, så ligger der for firmaet større grunde bag.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app