AgriWatch

Paradoks kræver høje vækstmål uden for kernemarked for Viking Genetics

Viking Genetics modarbejder til en vis grad sin egen indtjening. For jo mere effektiv inseminering og sunde dyr, som produktion af tyresæd sørger for, desto mindre vil omsætningen være. Derfor har virksomheden lagt en strategi for at nå langt højere vækst uden for kernemarkedet.

Chef for forretningsudvikling, David Stenkær Ravnkilde (tv), og avls- og produktionschef, Lars Nielsen (th), i VikingGenetics. | Foto: Peter Høyer/Watch Medier

Omsætningen i udlandet skal øges med 15-20 pct. hvert år. Det er det vækstmål, genetikfirmaet Viking Genetics har sat sig uden for kernemarkedet i Danmark, Sverige og Finland. 75 pct. af virksomhedens omsætning, der i 2018 talte 31,2 mio. euro ligger i kernemarkedet.

Viking Genetics, som sælger genetik til kvægbedrifter i 55 lande, har med målsætningen uden for kernemarkedet lagt en markedsføringsstrategi for at nå derhen. Selv om det kan virke som en selvfølge, at en virksomhed vil udvide sin kundebase og nå vækst i flere lande, så ligger der for firmaet større grunde bag.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AgriWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch