AgriWatch

Coronakrisen har fået Skiold til at tænke i digitale baner

I stedet for at sende en ekspert ud til at færdigmontere store foderanlæg, har agrovirksomheden gjort det fra distancen grundet coronakrisen. "Vi har fået øjnene op for, at det faktisk godt kan lade sig gøre på distancen," siger direktør.

Foto: PR-foto

Coronakrisen har fordret nye metoder for Skiold, som ikke på samme vis har kunnet sende en mand ud for at montere foderanlæg hos sine kunder.

Det kan nemlig lade sig gøre at konsultere operatøren hjemmefra via Skype, telefonopkald og billedoverførsler, skriver Børsen.

"Vi har fået øjnene op for, at det faktisk godt kan lade sig gøre på distancen at klare en indkøring af et stort og kompliceret anlæg, hvor der er meget, som skal indstilles. Det er lykkedes for os nogle gange i år," forklarer Skiolds adm. direktør, Søren Overgaard, til mediet.

Søren Overgaard siger, at de virtuelle muligheder kan bruges på flere områder så som salgs- og servicearbejdet.

Dog er der et stykke vej endnu før en digital konsultation bliver normen for agrovirksomheden, da en indkørsel af et anlæg stadig er kompliceret og omfattende.

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch